Villkor för festvåningen på Nygårds Herrgård
I lokalen får vistas högst 100 personer.
Om du endast hyr undervåningen är maxantalet 50 personer.
Undervåningen har kök, toaletter, bar, personalrum & sittplats för 50 personer.
Övervåningen har sittplatser för 100 personer, projektor & duk samt förvaringsutrymme.
HYRESVILLKOR:
Hyran avser endast ett datum för event. Dagen innan och efter är avsedd för dekorering/ förberedelser/städning. Vill du boka angränsande datum för t.ex. möte/fika/brunch m.m. Kontakta hyresvärden för bokning och pris.
# I lokalen får vistas sammanlagt 100 personer. På nedervåningen får vistas 50 personer. Observera att det ej är tillåtet med fler gäster än dem ni bokat för.
# Tillträde dagen innan om inget annat anges. Avtala tid med hyresvärden en vecka innan.
# Lokalen ska städas både inomhus och utomhus och lämnas i samma skick som vid tillträdet senast kl: 15.00 dagen efter avslutat event.
# Om städning ej utförs eller är bristfällig debiteras hyresgästen halva hyran i städavgift.
# Hyresgästen ansvarar för sopor och tomglas.
# Toapapper, handdukar och förbrukningsartiklar tillhandahålles.
# Rökning är ej tillåten inomhus. Fimpar får ej slängas på marken utomhus.
# Efter klockan 02:00 fortsätter festen men med lägre volym.
# Eventuella skador ska anmälas direkt till värd och ersättning lämnas.
# Observera att det ej är tillåtet med fler gäster än dem ni bokat för.
# Bilparkering hänvisas till gården framför lokalen.
AVBOKNINGSVILLKOR:
Du betalar hyran i förskott i samband med bokningstillfället.
Vid utebliven betalning avbokas lokalen.
Vid avbokning 30 dagar eller mer innan er ankomst betalas hyresbeloppet tillbaka men med avdrag för en administrativ avgift på 500:-.
Avbokning 30 – 8 dagar före ankomst: Halva hyran återbetalas.
Avbokning 7-0 dagar före ankomst: Ingen återbetalning sker om man inte kan uppvisa läkarintyg. Kan läkarintyg visas betalas hyresbeloppet tillbaka men med avdrag för en administrativ avgift på 500:-. Kan läkarintyg ej uppvisas återbetalas hyresbeloppet ej.
SKADA PÅ LOKALEN SOM INNEBÄR ÄNDRINGAR FÖR ER SOM HYRESGÄST:
Vid oförutsedd händelse av skada, t.ex brand eller dylikt då lokalen av någon anledning ej går att vistas i ansvarar Nygårds Herrgård ej för ersättning av likvärdig lokal. Vi kommer i bästa mån att försöka lösa en ny lokal men observera att hyran kanske inte är densamma. Återbetalning av redan inbetald hyra sker
TÄNK PÅ MILJÖN:
Fyrverkerier och smällare är inte tillåtet eftersom det skrämmer gårdens djur.
Konfetti utomhus bör vara exempelvis: blomblad, såpbubblor eller miljövänligt/förmultningsbart material.
TILL DIG SOM STÄDAR EFTER AVSLUTAT EVENT:
För att alla ska trivas så ber vi er att städa noggrant innan ni lämnar lokalen. Vi vill att ni lämnar lokalen i ett skick som ni själva skulle vilja finna det i. Lokalen ska vara städad och iordningställd senast klockan 15:00 dagen efter.
Checklista för städning:
Ruska lammskinn & filtar utomhus.
Torka av alla bord uppe och nere samt bardisk.
Städning av toalettstol, handfat och speglar.
Torka ur mikrovågsugnen, kylskåp, kaffebryggare, termosar, skåp/hyllor, spis, ugn och köksluckor, kakel & alla rostfria ytor.
Diska och torka porslin och bestick och plocka i ordning i skåpen. Diska och putsa glas. Vinglasen diskas i blå korgar färgkodad gul för rödvinsglas och röd/gul för vitvinsglas. Champagneglasen står i förhöjda korgar. Korgarna & glasen ska vara torra innan de ställs tillbaka i skåpen.
Dammsugning av alla golv.
Våttorkning av alla golv och köksbänkar.
Töm diskmaskinen på vatten, spola ur och stäng av.
Ta bort matrester i diskhoar och golvbrunnar.
Ta bort stearin från ljusstakar och golv.
Ta med sopor, tomglas och övrigt avfall till närmaste återvinningscentral eller köp betalsopsäck och lämna vid Nygårds sopstation.
Se till att allt är iordningställt och fint i städförrådet. Samla alla handdukar och smutsiga trasor/moppar.
Möblera tillbaka alla möbler i lokalen.
Nyckeln lämnas till hyresvärd klockan 15:00.
Har ni några frågor, hör av er till oss.